Pečená ovesná kaše

Bylo by krásné užívat si dlouhých snídaní na zahradě... jeden den smoothie, druhý lívance, třetí ovocný salát, čtvrtý vajíčka, pátý koláč... Takhle to bohužel nejde, ale o to víc si tato líná rána užíváme.




Když musím brzo ráno vypadnout z domu, není čas na nějaké dlouhatánské vaření. Nejlépe když je snídaně již hotová z předchozího dne a jen ji popadnu a jdu nebo sním.




Ideálním řešením je pro mě pečená ovesná kaše. Připravím ji do pekáčku, který vyjde na šest porcí a je tak na pár dnů vystaráno. Jeden den si ji dám s jogurtem, podruhé zaliji rostlinným mlékem, pak nakrájím do ovocného salátu. Je dobrá teplá i vychlazená z lednice. Je to prostě takový univerzální pokrm, který má mnoho tváří a nikdy Vás nebude nudit. 







Variací na kaši je nepočitatelně. Použijte libovolné ovoce, doplňte ořechy, semínky, čokoládou, kořením, sušeným ovocem...


Pečená ovesná kaše


  • 2 hrnky ovesných vloček
  • 1 lžička skořice
  • 1/2 lžičky sušeného zázvoru
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • špetka soli
  • 2 hrnky ovesného mléka
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 2 lžíce medu
  • 1 vejce
  • 3 broskve
  • hrst goji



Ve velké míse jsem promíchala ovesné vločky se skořicí, zázvorem, práškem do pečiva a solí. V jiné menší misce jsem smíchala mléko s medem a vejcem. Tuto směs jsem přelila k vločkám a důkladně promíchala. Zapékací nádobu jsem vymazala máslem a pokladla polovinou broskví, vločkami, zbytkem broskví a goji. Dala jsem péct zhruba na 30 minut na 180 stupňů.

Podávat můžete se lžící bílého jogurtu, pokapané medem či javorovým sirupem, teplé i studené.






20 komentářů:

  1. zapečená je najlepšia:) ja ju robím tak že uvarím a chvílku zapečiem kým sa nevytvorí na povrchu "zalepená" vrstva. vytvorí sa tým taká krémovosť. studenú som ešte neskúšala ale môže to byť dobré ako musli tyčinka. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mně kupodivu víc chutná právě ta studená :-)

      Vymazat
  2. pečenou kaši mám v plánu už tak dlouho a ne a ne se k tomu dokopat, sakra se mnou :D

    OdpovědětVymazat
  3. Bože, to vypadá úžasně! MUSÍM udělat! :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Vypadá to tak krásně :) Určitě to zkusím, o tom žádná :)

    OdpovědětVymazat
  5. zapecenou ovesnou kasi mame u nas moc radi,je to prijemna obmena snidane

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já na kaše moc nejsem, ale tohle je fajn varianta :-)

      Vymazat
  6. Rychlá, hodnotná a výborná snídaně, pečených kaší jsem už vyzkoušela nespočet a nikdy nezklamaly. :) A ta tvoje kombinace vypadá víc než lákavě, až někde uženu meruňky, tak jí určitě zkusím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já použila domácí broskve :-) ale s meruňkami musí být taky výborná

      Vymazat
  7. vypadá to skvěle!
    a můžu místo ovesného mléka dát normální?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jasně, já se jen snažím kravské mléko omezovat :-)

      Vymazat
  8. Škoda, že je to recept na více porcí, chtělo by to na jednu porci, jen tak na vyzkoušení:)

    OdpovědětVymazat
  9. Vyzkoušeno a bylo to výborné, chutnalo mi to i třetí den :-). Já dala normální mlíko, ikdyž jsem si připravila ovesné... ale chtěla jsem si ulehčit postup a místo plínky jsem si vzala takové pytlíky na čaj a když jsem tomu chtěla pomoct a zmačkla pytlík tak jsem měla ovesné mléko po celé kuchyni, protože mi praskl :-), díky za recept!!!

    OdpovědětVymazat
  10. Chystala jsem se na ni už dlouho, tak teď už jsem konečně vypla troubu a je fakt skvělá. Jednou už jsem ji dělala podle kdovíjakého receptu, ale moc mi nejela. Ale ta tvoje! Měli jsme kýbl borůvek, tak mám borůvkovou a přemýšlím, že to do rána nevydržím a všecko to zbouchnu teď hned :D . Padly na ni teda poslendí zásoby těch borůvek, tak se musím zase vydat do lesů. Díky! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Peče se mi! A nemůžu se dočkat rána, věřím, že bude báječná, jako všechny tvoje recepty! Díky, si skvělá!

    OdpovědětVymazat
  12. Je báječná! Já už mám vyzkoušeno, dokonce si taťka vzal po obědě jako dezert, v domnění, co za koláč jsem to upekla :-D Na něj málo sladké, na mě akorát! :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)