Salát s červenou řepou, pomerančem, karamelizovanou cibulkou a kozím sýrem

Dnes jsem se s Vámi přišla podělit o můj snad v poslední době nejoblíbenější salát. Sice už je trochu mimo sezónu, ale stále vidím obchody i stánky zásobené řepou a pomeranči, tak pokud se Vám krčí doma ještě nějaké zbytky a nevíte co s nimi, zkuste tento salát, je fakt dobrý :-)



Salát s červenou řepou, pomerančem, karamelizovanou cibulkou a kozím sýrem (2 porce)

Inspirace:http://www.bakingequalslove.com/


  • 1 středně velká červená řepa
  • 1 pomeranč
  • 1 (červená) cibule
  • 1 palice česneku
  • 1 lžíce olivového oleje
  • 3 lžíce balzam. octa
  • 1 lžíce třtinového cukru
  • sůl, pepř
  • cca 100g zelených listů
  • 100 g měkkého kozího sýra


Zálivka:

  • 1 lžíce olivového oleje
  • 2 lžíce balzamikového octa
  • šťáva z pomeranče
  • sůl, pepř


Nejdříve jsem si oloupala řepu, cibuli a česnek. Cibuli s řepou jsem nakrájela na menší kousky, česnek nechala celé stroužky a dala do nádoby na pečení. Zasypala třtinovým cukrem, pokapala olejem, octem, osolila opepřila, pořádně promíchala a dala péct cca na hodinu. Mezitím jsem si smíchala suroviny na zálivku. Po upečení smícháme zelené listy s upečenou zeleninou, pomerančem, přelijeme zálivkou a dozdobíme sýrem. můžeme nechat zchládnout a až poté promíchat, ale doporučuji servírovat hned. Sýr se na horké zelenině krásně rozteče a vytvoří ten pravý chuťový zážitek.




Salát jsem zkoušela s různými sýry. Je dobrý i s mozzarellou, s nivou ještě lepší. Dobrá bude určitě i feta. Dnes jsem zkusila s kozím sýrem, jak bylo v předloze a mám favorita.




Listy můžou být také jakékoliv, nejlepší je asi rukola, ale chutnal mi i polníček, eskarola. Cibuli pokud nemáte červenou, poslouží i obyčejná. Česnek můžete vynechat, ale pečený česnek s řepou je pohádka, tak se o ni nepřipravte.




Dobrou chuť :-)

1 komentářů:

  1. Tohle je pecka, delam jiz ponekolikate a ten mix chuti tam je proste uuuuzasny :) diky za recept

    OdpovědětVymazat

Děkuji za komentář :-)